Terapia logopedyczna
Porozumiewanie się jest kluczowym osiągnięciem dającym podstawy do optymalnego rozwoju, uzyskania niezależności. Głównym celem prowadzonej w naszej szkole terapii logopedycznej jest stworzenie optymalnych warunków wszechstronnego rozwoju mowy. Oddziaływania terapeutyczne poprzedzone są opracowaniem diagnozy oraz indywidualnego programu terapii logopedycznej. O zakwalifikowaniu dziecka do terapii decydują zalecenia zawarte w orzeczeniu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, brane są także pod uwagę wnioski zespołu nauczycieli pracujących z uczniem oraz rodziców lub opiekunów. Dokładamy starań, by podczas terapii uczniowie nabywali umiejętności komunikacyjne sprzyjające ich rozwojowi, samodzielności. Zależy nam na rozbudzeniu ich zainteresowania, zaangażowania oraz gotowości do podejmowania zadań dostosowanych do ich możliwości.
Diagnoza logopedyczna obejmuje:
-
ocenę kontaktu z otoczeniem, umiejętności jego nawiązywania i podtrzymywania
-
ocenę motoryki i kinestezji narządów mowy
-
ocenę funkcji pokarmowych, oddechowych
-
ocenę słownika i sprawności językowej
-
ocenę funkcji słuchowych, badanie słuchu fonemowego
-
ocenę wymowy
-
ocenę umiejętności czytania i pisania
Terapię logopedyczną obejmujemy:
-
uczniów z oligofazją
-
uczniów z autyzmem
-
uczniów z uszkodzonym narządem słuchu
-
uczniów ze sprzężonymi zaburzeniami mowy
-
uczniów z afazją/dysfazją rozwojową
Zajęcia prowadzone są przez logopedów z odpowiednim przygotowaniem i wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. W pracy z uczniami niemówiącymi wykorzystujemy wspomagające i alternatywne metody komunikacji. Na zajęciach logopedycznych posługujemy się komputerem i programami multimedialnymi.
- informacja_o_terapii_logopedycznej.doc
Informacja o terapii logopedycznej
- przyklady_cwiczen_rozwijajacych_kompetencje_jezykowa.doc
Przykłady ćwiczeń rozwijających kompetencję językową