Na straganie w dzień targowy - matematyka na co dzień
„Na straganie w dzień targowy” - matematyka na co dzień
W klasie 4 odbyły się dwa zajęcia warsztatowe: na 1.spotkaniu poznawaliśmy jednostki długości, mierzyliśmy swoje stopy, dłonie, palce.
Emil został „odrysowany” na arkuszu i bardzo dokładnie mierzyliśmy jego poszczególne części ciała ( np. głowę z uszami, ręce, brzuszek itp.). Staraliśmy się z pomocą linijki do zamiany jednostek podawać długości w dwóch mianach. Oj, nie było łatwo… Na drugich zajęciach: obliczenia pieniężne. Przypomnieliśmy,czym różni się moneta od banknotu oraz jakie znamy nominały. Z pomocą kart pracy tworzyliśmy sytuacje problemowe związane
z dokonywaniem zakupów. Próbowaliśmy tworzyć treść zadania na podstawie ilustracji (np. kupujemy owoce, zakupy w kiosku, w warzywniaku). To była świetna zabawa.
Natomiast uczniowie z klas V i VI w sobotnie przedpołudnie uczestniczyli
w zajęciach warsztatowych w terenie. Podzieliliśmy się na dwa zespoły
i zaopatrzeni w notesy i długopisy wyruszyliśmy na miejski ryneczek. Mierzyliśmy krokami trasę do najbliższego przystanku, czas przejazdu autobusem, kolejny odcinek pieszy. Na samym ryneczku skrupulatnie zapisywaliśmy nazwy warzyw, owoców i innych produktów wraz z ceną za kilogram lub sztukę. Marta samodzielnie zważyła dwie cebule i zapłaciła podaną przez rolnika kwotę. Zakupiliśmy również śliwki, ważąc samodzielnie potrzebną ilość. Wszystkie notatki (ceny, odległości, pomiary czasowe) będą nam potrzebne na kolejnych zajęcich w listopadową sobotę.
Projekt dofinansowała Fundacja mBanku.
Koordynator projektu pani Asia